Wyszukaj tutaj...
TOP
Dieta Przepisy

Puszysty omlet na słodko z kiwi oraz borówkami

Puszysty omlet na słodko z kiwi i borówkami. Dietetyk Karina Słota

Omlety dosyć często goszczą w mojej kuchni w wielu różnych wersjach. Szczególnie lubię przygotowywać je z dodatkiem banana tworząc mój ukochany posiłek potreningowy. W tym przypadku wszystkie składniki dokładnie blenduję, przelewam na rozgrzaną patelnię i po 5-10  minutach mam gotowe danie. Niedosyt budzi jednak zawsze objętość, ponieważ omlet pomimo swojego super smaku niestety lubi sobie po upieczeniu przyklapnąć. 😉 W poszukiwaniu utraconej objętości zaczęłam testować różne warianty i okazuje się, że zwykłe oddzielenie żółtek od białek i szybkie ubicie białek daje efekt, którego poszukuję, a zajmuje tylko minutę dłużej. W ten sposób powstał puszysty omlet na słodko z kiwi oraz borówkami, którego przygotowaniem chciałabym się dzisiaj z Wami podzielić.

Przepis na puszysty omlet na słodko z kiwi oraz borówkami

Składniki na jedną porcję:

  • 2 jajka
  • banan
  • 2 łyżki mąki (dobrze sprawdzi się ryżowa lub orkiszowa, jeżeli nie unikamy glutenu)
  • łyżeczka kakao
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia lub sody
  • szczypta soli
  • 4 łyżki napoju roślinnego
  • kiwi
  • garść borówek
  • łyżka pistacji bez soli
  • łyżeczka oleju
  • opcjonalnie syrop klonowy

Przygotowanie:

  1. Na początku białka oddzielamy od żółtek.
  2. Do żółtek dodajemy banana, mąkę, kakao, proszek do pieczenia oraz szczyptę soli. Całość blendujemy na gładkie ciasto.
  3. Następnie ubijamy białka jaj z dodatkiem soli na sztywną pianę.
  4. Piekarnik nastawiamy na 200 stopni na tryb góra/dół. Warto wysoko ustawić kratkę tak, aby patelnię móc ustawić jak najwyżej.
  5. Delikatnie łączymy ciasto z ubitymi białkami i przelewamy na rozgrzaną patelnię z olejem.
  6. Smażymy do ścięcia spodu omleta, a następnie patelnię przekładamy do piekarnika wystawiając rączkę poza drzwiczki. Pieczemy, aż omlet będzie ścięty.
  7. Na końcu kroimy na cztery części i przekładamy kiwi oraz borówkami. Posypujemy pistacjami i opcjonalnie polewamy syropem klonowym.

Wartości odżywcze dla jednej porcji:
Kaloryczność: 548 kcal, Białko: 21 g, Tłuszcze: 22 g, Węglowodany: 60,5 g

Podsumowując, mam nadzieję, że puszysty omlet na stałe zagości w Waszym menu. Jeżeli macie ochotę wypróbować inne moje przepisy to zapraszam do przeglądania tutaj.

«

»

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *